מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 012974/02 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פסק-דין בתיק ת"ק 012974/02

תאריך פרסום : 26/09/2005 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב
012974-02,013592-02,013018-02,013591-02
24/04/2003
בפני השופט:
בלהה טולקובסקי

- נגד -
התובע:
1. אשורי אורי
2. אשורי נורית
3. תמר דרור
4. גל דרור
5. נחמיה משיח
6. נחמה דרור
7. דוד דרור

הנתבע:
הדקה ה-90 בע"מ
פסק-דין

1.         בפני ארבע תביעות מאוחדות במסגרתן עותרים התובעים, בני משפחה אחת, לחייב את הנתבעת לפצותם בסך של 16,700 ש"ח, במסגרת כל תביעה, בגין הפסדים ועוגמת נפש שנגרמה להם בגין חבילת נופש שרכשו באמצעות הנתבעת במלון "גרניט האוס" בבודרום שבטורקיה.

2.         התובעים טענו בתביעתם כי ביום 18.9.02, הזמינו חבילת נופש במלון בבודרום מיום 23.9.02 ועד יום 27.9.02 וכי למחרת היום, נמסר להם על ידי סוכנת מטעם הנתבעת כי אין מקום במלון המקורי שהוזמן, מלון "רנה ביץ'" שהינו בדרגת 4 כוכבים אלא במלון אחר "גרניט האוס" שגם הוא מדורג ברמה של 4 כוכבים, אך מחירו זול ב - 60$ שכן אין בו מבצע "הכל כלול במחיר" כמו במלון הקודם.

            התובעים הסכימו להחלפת המלון ושילמו סך של 912$ לזוג והתובע בתק 13018/02, שנסע בגפו, שילם סך של 670 $.

3.         התביעה הוגשה כנגד הנתבעת שהינה סוכנות נסיעות באמצעותה הוזמנה חבילת הנופש. הנתבעת שלחה הודעת צד ג' כנגד השטיח המעופף בע"מ (להלן: "השטיח המעופף"), ספק חבילת הנופש.

4.         התובעים טענו כי כשהגיעו לטורקיה קיבל את פניהם נציג השטיח המעופף, מר ברוך קרקו (להלן: "קרקו")  שדיבר קשות נגד המלון אליו נשלחו התובעים וציין כי כבר חודש וחצי קודם לכן, ביקש לא לשלוח נופשים למלון זה.

            התובעים טענו כי מדובר במלון מעופש ברמה נמוכה שחדריו בנויים על צלע ההר כך שהיה עליהם לעלות 105 מדרגות לחדרים.

            עוד טענו התובעים כי לא היו מים חמים בכל ימי שהותם במלון וכי נאלצו להתקלח במים קרים וכי בחדרי המלון הסתובבו חרקים וצפרדעים ובחצר המלון היו שבילים עם קוצים. כן טענו, התובעים כי המזון שהוגש במלון היה מעופש וכי מקקים טיילו על השולחן ולא היה אוכל בכמות מספקת.

5.         הנתבעת טענה כי הינה סוכנות נסיעות באמצעותה רכשו התובעים את חבילת הנופש וכי הבהירה לתובעים, במעמד ביצוע ההזמנה כי רכיב המלון הינו בגדר בקשה בלבד עד לאישורו הסופי של המלון. משלא התקבל אישור למלון המקורי שהוזמן, הוצע לתובעים מלון "גרניט האוס", שגם הוא ברמה של ארבעה כוכבים והתובעים אישרו הסכמתם להחלפת המלונות.

            הנתבעת טענה כי ביצעה את תפקידה כנדרש והזמינה עבור התובעים את חבילת הנופש שהוזמנה על ידם.

            צד ג', השטיח המעופף, הכחישה בכתב הגנתה את הדברים שיוחסו על ידי התובעים לנציג מטעמה, קרקו, וטענה כי מלון "גרניט האוס" הינו מלון ברמה של 4 כוכבים. כן טענה השטיח המעופף כי התובעים לא התלוננו "בזמן אמת" בפני נציגה או בפני הנהלת המלון וכי אין עליה אחריות לליקויים בתפקודו היום יומי של המלון, אם היו כאלה.

6.         התובע אשורי אורי, (להלן: התובע), העיד כי מדובר בהזמנה טלפונית שנעשתה ימים ספורים טרם היציאה וכי נציגת הנתבעת אמרה כי המלון החלופי המוצע ,אינו נופל בדרגתו מהמלון המקורי שהוזמן.

            התובע העיד כי קרקו אמר כי הוא מתפלא שהגיעו למלון שכן כבר לפני חודש וחצי ביקש שלא לשלוח תיירים למלון אם כי התובע הודה בעדותו כי אוטובוס שלם נסע למלון.

            התובע העיד כי המלון נראה כאכסניה, כי נאלצו לעלות 105 מדרגות עד לחדרים וכי לא  היו מים חמים ואוכל ברמה ראויה ובכמות מספקת.

התובע הציג תמונות של המלון שהוגשו וסומנו ת/1 וטען כי לא מצא את הנציג המקומי, קרקו, על מנת להתלונן ולא התקשר לנתבעת להתלונן על הליקויים הנטענים.

כן העידה גב' דרור תמר כי בחדר היו צפרדעים, עכבישים ופרעושים וכי סבלה במשך כל הטיול, שכן לא היו בחדרה מים למקלחת. גב' דרור העידה כי התקשרה לקרקו וזה אמר שיפעל להחלפת חדרה אך לא חזר אליה.

7.         קרקו העיד כי ליוה את התובעים משדה התעופה למלון וכי הסביר לנופשים כי "התשתית בבודרום הולכת יותר לאט מהתיירות" וכי עלול להיווצר מצב כי "ידית האסלה תישאר ביד". קרקו העיד כי אמר דברים אלה ביחס לכל המלונות בבודרום ולא ביחס למלון "גרניט האוס" באופן ספציפי. כן העיד קרקו כי המלון בו שוכנו התובעים הינו מלון המדורג ברמה של 4 כוכבים שרמתו כיתר בתי המלון בדרגה זו.

            קרקו העיד כי לא אמר שרמתו של המלון אינה ראויה וכי לא אמר שהתריע כי לא ישלחו למלון תיירים  וכי היו תיירים במלון לפני ואחרי התובעים.

            קרקו הוסיף העיד כי רק ביום האחרון שמע מפי התובעים מספר תלונות וכי התובעים לא שילמו עבור טיולים אך אורחים אחרים ששילמו, יצאו לסיורים.

8.         לאחר ששמעתי ובחנתי עדויות הצדדים וטענותיהם, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ